Tuesday, July 7, 2009

Lebam Sukar Dielak

Baru2 ni ros terbaca tentang lebam yang sukar dielak. Selalunya lebam terjadi disebabkan terjatuh.. budak2 tak sah kalau tak jatuh.. rasa tertarik dan sesuai untuk dikongsi bersama, ros pun ambik keratan ni dah letakkan dalam blog untuk tatapan ibu bapa yang sentiasa ingin yang terbaik untuk anak-anak. Semoga kita dapat mengelakkan dari perkara yang tidak diingini...

Sila klik gambar untuk besarkan gambar..

Sumber : Utusan Malaysia, Mega 2 Julai 2009

5 Komen:

Suzi said...

betullah tu budak2 biasalah lebam sana sini sbb jatuh...
dulu masa anak pertama selalu risau pernah jumpa doktor bila anak jatuh n lebam seklai dgn benjol...bila dah 4 anak2...pengalaman bertambah ...kalau jatuh2 biasa tu takdelah risau sgt dah hihihi...

ct_as said...

anak laki kak ct slalu lebam2 especially kat betis..kdg2 xtau punca lebam tu...aktif sgt boy ni..
tp cam terhantuk kepala ke..kak ct slalu je taruk minyak mestika (minyak panas)..cam ok je..lebam cepat hilang.. tp dlm artikel tu kata x elok plak..ntah ler..

kakyong said...

anak2 kakyong biasa juga jatuh tergolek.. bb tgh mengirak langkah ni.. biasa lah kan.. Alhamdulillah, setakat ni belum lah lagi ada tanda lebam...

nURmALa mAZLan said...

x de pengalaman lagi..huhu

rossizam said...

suzi: ye la..beljar dari pengalaman..

kak ct as: ros pun selalu gak letak minyak kalau terjatuh ..maybe tak sesuai kot..lepas ni leh la tuam ngan benda2 sejuk lak..utk elakkan dari darah beku..

kak yong : alhamdulillah..belajar berjalan kalau tak jatuh tak sah...

nurmala : tak lama lagi ada la pengalaman tu :)